Keresés

2017. jan. 8.

Amikor magadnak lektorálsz

A Néma bűnökhöz, és a Kivetettekhez nemsokára új borítók érkeznek. Az egyik írótársam felajánlotta, hogy készít mindkettőhöz egyet-egyet. Szóval, ha minden igaz, akkor pár napon belül hozom is nektek.
Tegnap megírtam, hogy a héten megvásároltam Krisz Nadasi (link) új könyvét az Írói jegyzeteket. Ez már a második könyve, amit a magaménak tudhatok. Az első, a Hogyan írjunk könyvet? volt, amit azóta is sokszor használok. Szegénykém, már elég ramaty állapotban van, ezért majd újból meg kell vennem.
Még karácsony előtt kiírtam, hogy saját magamnak nézem át a fejezeteimet. Hallgattam az írónőre, és az összes művemet kinyomtattam. Sokkal több hibát találtam benne, mintha csak gépen javítanám. Jelenleg a két könyvet (Hogyan írjunk könyvet?, Író jegyzetek) felhasználva elkezdtem az összes történetemet átírni, feljavítani.

Attól, hogy nem olyan gyorsan érkeznek a Kivetettek fejezetei, az nem jelenti azt, hogy nem dolgozom rajtuk. A hetedik rész vázlata már kész van, ami füzetben tizenöt oldal lett. Persze, ez csak vázlat, amit még módosítanom, itt-ott törölnöm, vagy épp ki kell pótolnom. Csak ezután jöhet a bétázás, lektorálás. Úgy gondolom, hogy a javítás több időt, energiát igényel, mint maga az írás. Mindig találok benne hibát. Hiába érzem azt, hogy most már jó, lehet publikálni, amikor ez megtörténik, akkor átolvasom még egyszer (kétszer-háromszor), és mindig rábukkanok jó pár dologra, amit korrigálnom kell. 
Íme pár kép (Kivetettek hatodik része), amikor darabokra cincálod a saját szöveged:

                                                   






Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML